Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Škola jako rytmizátor každodenního života v zázemí Plzně
Bicanová, Stanislava ; Ouředníček, Martin (vedoucí práce) ; Osman, Robert (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je poukázat na problematiku míst a každodenních cest aktérů, které jsou vytvářeny prostřednictvím jejich opakujících se rutinních aktivity. Tyto aktivity jsou pod vlivem vyšších řádů pravidel, které v práci představují tzv. rytmizátory. Součástí práce je nejen představit časoprostorové koncepty, ale pokusit se také o jejich aplikaci. Práce vychází ze základního konceptu místa a jeho strukturace, stejně jako ze života samotných aktérů, kteří místo utvářejí. Důležitou roli v těchto konceptech hrají rytmizátory, ovládající průběh všedního dne lokalizovaném v místě a také průběh všedního dne v životě aktéra. Stěžejním rytmizátorem se stává instituce základní školy, která je pojícím prvkem mezi jednotlivými částmi práce. V souvislosti s probíhajícím procesem suburbanizace a skutečností měnícího se životního stylu a demografického složení v zázemí větších měst, je zde naznačen současně se měnící nadlokální vliv rytmizátorů základních škol v Plzni a jejím zázemí. Práce se dále snaží nahlédnout do detailu konkrétního místa, obce, kde se jednotlivé rytmizátory projevují a vytvářejí tzv. polyrytmicitu místa, rytmy lokalizované, ale také rytmizátory působící v různých řádovostních úrovních, přesto s lokálním dopadem. S vědomím, že právě aktéry je možné pokládat za původce,...
Zpracování časoprostorových dat v prostředí GIS na příkladu města České Budějovice
KULHÁNKOVÁ, Nikola
Bakalářská práce se zabývá kartografickými metodami vizualizace časoprostorových dat na území města České Budějovice. Zdroji dat pro následnou mapovou tvorbu byly diplomové práce Lenky Křiklánové a Barbory Dolákové, které zkoumaly prostorovou mobilitu vybraných skupin obyvatel (studenti, ženy na mateřské dovolené a postproduktivní obyvatelstvo) v Českých Budějovicích. Účelem této práce je vytvořit vhodnou kartografickou metodu zobrazení této mobility a také doporučit vhodnější postup sběru dat o prostorové mobilitě obyvatel. První část bakalářské práce je zaměřena především na vysvětlení časoprostorových pojmů a vymezení objektu a předmětu výzkumu time-space geography. Následující část je praktická vytváří kartografické výstupy prostorové mobility sledovaných obyvatel, hodnocení těchto děl spolu s návrhem optimalizace sběru dat.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.